zondag 28 november 2010

Plaatsen van de motor.

           

Dit is het moment waar ik met een beetje spanning op heb gewacht; het plaatsen van de Ford Zetec 2.0 16v. Speciaal hiervoor heb ik een motortakel en evenaar aangeschaft (en alweer verkocht). Met name de evenaar is een geweldig hulpstuk, hiermee kun je het blok tijdens het plaatsen in elke hoek manouvreren. Samen met mijn broer hebben we in 2 uur het blok gehangen, veel sneller dan we hadden durven dromen. Maar ik moet wel eerlijk zijn, ik wist van Rob (zie zijn weblog) dat we het blok moesten plaatsen, baksteunen op plaat aftekeken, motor er uit halen, gaten boren en de motor weer terug hangen. Ook hiervan is in de manual nergens melding gemaakt.  Zonder deze cruciale informatie hadden we het blok niet kunnen plaatsen, je verwacht niet dat je moet gaan boren terwijl er extra bakplaten worden geleverd die je helemaal niet nodig hebt.  Zeer verwarrend en onbegrijpelijk dat deze informatie niet verstrekt is door Westfield zelf.


Aantal uren gewerkt: 2 uur (exclusief de koffietijd van 1.5 uur).
Totaal aantal uren gewerkt: 68 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten