zondag 9 januari 2011

Waterslangen & pijpen.

Ik dacht dat ik tijdens de feestdagen veel tijd zou hebben, maar dat valt erg tegen. Tijdens deze dagen heb ik tussendoor wel een paar dingen gedaan. Ik ben begonnen met het verder pasmaken van de achterkant, dus kofferbakje er in monteren (net als Rob met schroeven) en het kofferdeksel op maat maken. Nadat ik alles weer uitgemeten had, heb ik de sloten gemonteerd en de sleuven gefreesd waarin de sloten vallen. Op zich een simpel werkje! Omdat ik nog 2 remlichten mis (nalevering) kan ik helaas de achterzijden niet definitief afwerken, maar dit is straks een leuk werkje voor tussendoor!  


Ook heb ik nogmaals het linker achterspatbord gemonteerd (met schilderstape aan de zijkant als bescherming tegen krassen) maar ben nog steeds niet helemaal tevreden, ik zal er toch enkele boutjes bij moeten zetten om het nog beter te laten aansluiten.
In de motorruimte heb ik de waterslangen en pijpen definitief geplaatst. Met de bijgeleverde beugels heb ik de aan- en afvoerpijpen op het chassis geschroefd (M5 getapt). Ik heb afstandbusjes (op foto gemonteerd en los) gemaakt van RVS om de dunne pijp onder de dikke pijp te laten lopen, ziet er toch netter uit.

Het expansievat was een ander type dan wat ik op alle andere weblogs zag. Op zich geen probleem alleen gelden dan de vermelde boorpunten uit de manual niet. Dus even de juiste positie bepaald en alles op de scuttle gemonteerd. Ik moet nog even de top slang moteren en een aanvoerpijpje op het expansievat dichtmaken. 



Komende weken ga ik de motorruimte helemaal afwerken, alle kleine dingetjes die nog op mijn lijstje stonden moeten dan gedaan zijn zodat ik me daarna volledig kan concentreren op het interieur!



 
Aantal uren gewerkt: 12 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 124 uur.






1 opmerking: