zaterdag 25 december 2010

Carrosserie vervolg!

Nadat ik vorige week alles had opgebouwd en uitgemeten heb ik alle delen weer verwijderd. Omdat ik in de avonden te weinig tijd had om te gaan zagen, boren (en opruimen) heb ik diverse kleinere karweitjes uigevoerd. Tijdens het passen van het uitlaatspruitstuk zag ik dat ik de koppelingskabel beter kon verleggen zodat deze niet direct in de buurt van het spruitstuk zou komen. Daarna heb ik het 3e remlicht op de rollbar gemonteerd, op zich een simpel karweitje maar voordat ik de kabel door de rollbar had was ik toch een uurtje verder. Verder heb ik nog meer kabeltjes weggewerkt.

Op een vrije dag ben ik begonnen met het zagen van het gat voor de uitlaat, alle delen weer netjes geplaatst en vervolgens het gat afgetekend met de eerder gemaakte mal. Het zagen verliep probleemloos. Ik heb alles eerst weer met schilderstape en de hoeken rond uitgezaagd met een snel draaiende gatenzaag (22mm), sneldraaiend zonder enige druk want anders springt de gelcoat je om de oren. vervolgens de rechte lijnen met een dremel (slijpschijf) gezaagd. Vervolgens nog een beetje afwerken. Het opruimen van de rotzooi is meer werk dan het zagen! Wat een stof en troep geeft het als je met glasfiber werkt!
Na het monteren van de zijpanelen (alleen met klemmen en moeren) heb ik de scuttle gemonteerd, alles weer netjes afgetekend en de noodzakelijke gaten geboord. Vervolgens ook deze weer vastgezet. Daarna heb ik de tankdop definitief vastgezet en alvast het kofferbakje er in gehangen om te kijken hoeveel ruimte er is om de kabels achterin weg te werken. Dat gaat dus met gemak.
Om niet te vergeten welke dingen ik nog moet doen, heb ik sinds enige tijd een "to-do" lijstje hangen waar ik telkens aangeef wat ik zeker niet mag vergeten. Stel voor dat je iets vergeet definitief vast te zetten! Vervolgens heb ik het linker achterspatbord vastgezet, en de wielen even gemonteerd, ziet er toch leuker uit met de kerst!

Uren gewerkt: 13 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 112 uur.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten