zaterdag 12 maart 2011

Voorbereiding voor het vertrek naar Speedon.

Deze week alles verder afgewerkt, het rechterachterlicht vervangen, de deurtjes gehangen en alles weer netjes dichtgeschroefd. Bij de laatste test bleek dat de ruitensproeierwasser niet werkte, helaas had ik hier geen tijd meer voor om te herstellen dus heb ik dit maar op de "to-do"-lijst voor Mischa gezet. Vrijdag heb ik een grote brand-blusser van de zaak meegenomen omdat ik zaterdagochtend voor het wegbrengen naar Ede de Westfield zou starten. De start had ik telkens uitgesteld want stel je voor dat de auto niet zou starten.....! Zaterdagmorgen was mijn broer op tijd bij mij om het monster te laten brullen, helaas...., hij stotterde niet eens, laat staan brullen. Voor de zekerheid hebben we een aantal zaken gecontroleerd maar we konden het niet vinden, het leek of de brandstofpomp niet werkte. Dus helaas, de camera en de brandblusser waren niet nodig en mijn goede moed was verdwenen. Ook Jos arriveerde op tijd en vervolgens hebben we de Westfield op de ambulance getakeld en zijn we richting Ede vertrokken. Tijdens de route en bij een benzinestation hadden we veel bekijks. De Westfield in deze kleuren valt wel erg op en zeker als het zonnetje ook nog schijnt. Bij Mischa (Speedon) aangekomen was er een gezellige drukte, allemaal mensen die dezelfde hobby of interesse hebben, de kitcar. Vervolgens het hele verhaal verteld aan Mischa en hij ging onmiddellijk aan de slag. Hij wilde de Westfield laten lopen voordat ik vertrok want dat is een bijzonder moment. Met zijn laptop en een enorme dosis kennis en geduld heeft hij alles doorgemeten en kwam tot de conclusie dat het een vreemd probleem was. Na diverse testen te hebben uitgevoerd gaf hij aan het dat hij wist waar het probleem zat en hoe hij dat moest oplossen, na een aantal handelingen had hij de auto gereed om tot leven te laten komen. Een zeer fijn gevoel om de Westfield te horen lopen, je bouwt ruimt 6 maanden en dan is dit zeker na de valse "start" in de ochtend een hele opluchting. We waren allemaal wel bijzonder verbaasd dat de auto zo weinig herrie maakte. Sterker nog, hij is bijzonder stil, dat is zeker prettig als je weet dat de auto ook streng gecontroleerd gaat worden op geluid. Geluid reduceren is lastig, meer herrie laten maken is natuurlijk geen probleem!
De komende tijd gaat Mischa de auto helemaal nakijken, is alles goed gebouwd, moeten er aanpassingen komen, de uitlijning van de wielen voor en achter, de afstelling van de motor, de remmen etc etc etc, alles wordt gecontroleerd en voorbereid voor de IKS (keuring RDW) en we weten al dat het een zwaar traject is. Over een ding ben ik blij, tot nu toe hebben de mensen met verstand van het bouwen van een kitcar verteld dat mijn auto netjes gebouwd is, de eerste indruk was zeer positief. Dit heb ik ook grotendeels afgekeken van de auto van Rob en natuurlijk de tips en adviezen van hem hebben daarbij flink geholpen. Nu hoop ik dat het keuringstraject ook soepel verloopt maar met de hulp van Speedon heb ik daar alle vertrouwen in.

Uren gewerkt: 16 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 207 uur.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten