maandag 7 maart 2011

Electra en verdere aanpassingen.

Afgelopen weken heb ik vooral gewerkt aan de elektra. Bij de eerste test kwam ik een paar problemen tegen; rechter achterlicht werkte niet en de knipperlichten werkte 1 maal en daarna niet meer. Het probleem van de knipperlichten was snel opgelost, een nieuw knipperlichtrelais aangesloten en probleem was opgelost, het originele relais is waarschijnlijk kapot gegaan omdat de schakelaar van de alarmlichten tussen 2 standen in stond. Het rechterachterlicht baarde me aanzienlijk meer zorgen. Omdat je voor een FW body zelf 2 kleine kabelboompjes moet solderen en voorzien van stekker was dat voor mij de eerste optie om te controleren. Werkelijk alles heb ik weer doorgemeten, zoals ik dat voor montage ook al had gedaan, maar alles was goed. Door de twijfel over mijn eigen soldeerwerk heb ik de zekeringen niet goed gecontroleerd, het was met niet opgevallen dat een zekering kapot was. Dus alles weer aangesloten en het werkte. Echter een deel van het rechter achterlicht (led type) brandt niet, na controle blijkt deze dus gewoon niet goed te werken. Snel een nieuwe besteld in Engeland en nu maar hopen dat deze op tijd in NL is voor de keuring.Tijdens de test viel me op dat de ruitenwisser ruststand aan de andere zijde was dan dat ik had verwacht, hiervoor moest het hele dashboard worden losgemaakt en de wisserassen omgekeerd worden. Een tijdrovende klus maar noodzakelijk. Tijdens het afmonteren van de ruitenwissers kwam ik tot de ontdekking dat de ruitenwisserarmen verkeerd waren, ze hebben een knik naar links maar moeten een knik naar rechts hebben. Westfield heeft al meerdere dingen foutief geleverd (dus voor RHD in plaats van LHD) zo ook al eerder met de matten voor! Maar over de service van Westfield UK kan ik alleen maar positief zijn, nadat Westfield NL gestopt is hebben zij alles keurig afgewerkt en is er beloofd dat de ontbrekende of foutief geleverde zaken worden verstuurd bij binnenkomst. Het duurt meestal wel lang maar ze komen wel hun belofte na en dat telt! Omdat het dashboard nu toch open lag heb ik meteen alle kabels genummerd zoals het overzicht uit de manual. Het tweede slot van de motorkap is gemonteerd en het tweede spatbord is verlijmd. Ongelofelijk hoe sterk de verlijming is. Aan het linkerspatbord heb ik een paar dagen na de verlijming hard aan getrokken maar het zit muurvast. Ik heb voor de verlijming de spatborden (kunstsof spatborden met aan buitenzijde een carbonlook) aan de binnenzijde "gereinigd" met thinner om de verbinding nog sterker te maken. Vervolgens heb ik een spanriem gebruikt om alles goed stevig aan te drukken.

Uren gewerkt: 15 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 191 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten