zaterdag 25 september 2010

Zoektocht in manual en naar onderdelen!



Omdat helaas de kabelboom nog steeds ontbreekt ben ik maar begonnen met diverse kleine dingetjes die toch moeten gebeuren. Als eerste heb ik de tunnelplaten gedeeld, voorste gedeelte wordt straks vast gepopt en de resterende tunneldelen worden vastgeschroefd met imbusbol-kop. De zelftappers vind ik niks en draadtappen is een fluitje van een cent in p-bakkenstaal!

Vervolgens heb ik de stuurarmen gemonteerd resulterend in een enorm toespoor, weblog van Rob bekeken en een mail gestuurd (hij zal wel gek worden van mijn vragen) en na zijn info wist ik dat ik op zoek moest naar "spacers". Vervolgens stuurstangen 1.5 cm ingekort en weer verlengd middels de "spacers" speciaal voor de widebody uitvoering. En hiermee kom je op een paar punten waar Westfield UK echt een paar steken laat vallen:
1. Manual: de geleverde manual is niet up to date en verre van compleet. De info van de "spacer" staat er gewoon niet in, gelukkig heeft Rob mij een paar downloadsites gegeven en daar staat het in beschreven.
2. Verpakking: echt op zijn Engels, onorderlijk verpakt en zeer onoverzichtelijk, na een uur zoeken dacht ik dat ik de "spacers" niet had ontvangen, dus even een mailtje naar Lelystad (die dan onmiddelijk voor je aan de slag gaan! Complimenten!) maar de volgende dag toch maar alle doosjes open gemaakt en uiteindelijk gevonden in een doos met de achterrem.

Om dergelijke zoektochten te voorkomen en omdat ik toch niet verder kan, heb ik de ochtend gebruikt om de onderdelen die wel binnen zijn verder uit te pakken en te sorteren. Tevens heb ik besloten, voordat ik een volgende stap maak om eerst dat hoofdstuk uit de manual te lezen, herlezen en vervolgens de gedownloade versie (met extra info) te lezen en daarna pas iets te doen. Indien je de handleiding volgt zonder alles vooraf te lezen kan het gebeuren dat er aan het einde een opmerking staat dat je in het begin iets niet mag vergeten, dus m.a.w. kun je alles weer afbreken en opbouwen.

Uren besteed: 3 uur.
Totaal aantal uren besteed: 33 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten