zondag 3 oktober 2010

Kabelboom,diff en aandrijfassen!

Eindelijk is de kabelboom binnen en kunnen de werkzaamheden hervat worden. Als eerste heb ik de stekkers voorzien van een label met nr en naam. Hopelijk wordt het dan iets overzichterlijker, het lijkt wel een bord spagetti! Met hulp van mijn broer hebben we de kabelclips aan het chassis gepopt en zijn we de kabel gaan monteren. De zekeringskastjes voorlopig op zijn plek gezet en voor demontage voorzien van nummers en letters. Helaas blijk ik in staat te zijn om een "9" en een "g" hetzelfde te schrijven, dus verwarring! We hebben daarna de uiteinden bepaald van de kabel en het chassis om vervolgens vanuit de tunnel naar achter gaan werken. Alle kabels (en tegelijk ook benzine en remleidingen) rijkelijk voorzien van ribbelkous! De bekabeling aan de achterkant hebben we opgehangen maar nog niet vastgemaakt om te voorkomen dat we bij verdere montage alles moeten loskoppelen. Ook aan de voorkant zijn we vanuit de zekeringskastjes weer helemaal naar de uiteinden gegaan en van daaruit weer alles gemonteerd. Bij de tunnel heb ik alles voorlopig opgehangen om ook hier nog wat te kunnen aanpassen bij verdere montage.Het differentieel kon nu eindelijk  volledig vastgezet worden, alle bouten en moeren werden aangebracht en alles werd met de momentsleutel nagetrokken. Bij het aanbrengen van de aandrijfassen viel op dat de passing met het diff anders was dan ik tot dusver had gezien en gelezen. De kopwas voorzien van welvingen die volgens mij naadloos moeten passen in zelfde welvingen in diff-kommen. Echter de diff kommen zijn volledig glad met als resultaat (tijdelijke montage) een opening tussen aandrijf-assen en diff van 4/5 mm. Dus maar weer info aangevraagd bij andere bouwers en als het niet duidelijk wordt een mailtje naar Westfield NL.
Nu maar hopen dat ik iets ben vergeten, ik hoop niet dat ik
het diff er weer uit moet halen en/of vervangen!                

Uren gewerkt: 10
Totaal aantal uren gewerkt: 43

Geen opmerkingen:

Een reactie posten