zondag 6 februari 2011

Voorruit en afwerking.

Deze week was het even slikken. Westfield Nederland heeft zijn activiteiten gestaakt. Als reactie op mijn mail (ik moest nog een paar zaken geleverd krijgen) ontving ik het antwoord dat ik contact moest opnemen met UK omdat NL gestopt was. In het verleden heb ik al vaker contact gehad met UK dus ik wist dat zij alles wel zouden afwerken, maar toch... Het was iets professioneler geweest als ik door Westfield NL vooraf geïnformeerd was. Omdat ik afspraken met WNL had lopen over de afstelling & keuring kreeg ik toch even de kriebels toen ook nog bleek dat per 1 januari de "Tüv-route" niet meer bestaat en dat alles nu via IKS (RDW) loopt. Ik zag de bui al hangen, dadelijk een mooie leuke auto gebouwd en geen kenteken! Op het KCC forum zag ik dat meerdere bouwers de schrik hadden gekregen maar gelukkig zijn er andere professionele bedrijven die het hele afstellings- en keuringstraject verzorgen. Speedon gaat dit nu voor mij doen. De aanvraag IKS is verstuurd en binnenkort komt Mischa (Speedon) een eerste voorkeuring doen, ik ben al gewaarschuwd dat 2 pagina's met verbeterpunten en aanpassingen heel normaal is, slik....!Deze week heb ik de raamsteunen en spiegels op de auto gemonteerd, opmerkelijk is dat de steun aan de linkerzijde 75 mm van een bepaald punt moet komen en aan de rechterzijde 90mm. Dan ga je toch weer twijfelen, klopt dat? Is er verschil tussen een RHD of een LHD, klopt het wel wat in de manual staat. Maar vanuit deze gegevens ben ik toch begonnen met het passen en meten, en weer passen en meten en weer passen en meten, je blijft angstig om de eerste gaten te boren. De hellinghoek van de voorruit heb ik meerdere malen gecontroleerd en ik heb even de deurtjes gepast of het allemaal ongeveer klopte. Vervolgens de manual nogmaals gelezen en daar staat ook dat je moet werken naar "best fit" en dit is eigenlijk met alles het geval. Ook hier heb ik weer goed gekeken naar Rob's weblog.
Aan de onderzijde van de voorruit hangen 2 kabeltjes, vreemd wat is dat? Plotseling snapte ik waar iedereen over sprak als ze het hadden over voorruitverwarming en de elektrische aansluitingen, het is een voorruit met daarin elektrische verwarming maar ik dacht elke keer dat ze het hadden over de kachel die zorgt voor de ontwaseming van de voorruit. Nu worden alle knopjes en lampjes op het dashboard verklaarbaar en wederom geldt: komt tijd komt raad!


Uren gewerkt: 10 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 158 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten