zondag 20 februari 2011

Voorkeuring & afwerking.

Deze week is Mischa van Speedon de auto kritisch komen beschouwen. Hij gaat voor mij het keuringstraject begeleiden. Het IKS traject. Ik was al gewaarschuwd dat er altijd heel wat punten genoteerd worden die aandacht of correctie nodig hebben, ik was voorbereid. Voordat Mischa op bezoek kwam had ik alle resterende onderdelen nog aandachtig bekeken en kwam tot de conclusie dat 2 zwarte zware metalen pilaren nodig zijn voor de autogordelbevestiging. Deze had ik heel netjes al gemonteerd maar nu moest er alles af en moest ik (gelukkig) op dezelfde plek de gaten aanpassen. Een detail wat nergens in de manual te vinden was maar een aanpassing die verplicht is om de minimale afstand tussen gordelhoogte en zitting te creëren, zoals verplicht gesteld bij de keuring. Op zich een eenvoudig secuur werkje, maar of ik het echt mooier vind betwijfel ik nog steeds. Nadat Mischa de auto grondig geïnspecteerd had (ongeveer 3 uur lang) had ik alle notities gemaakt en kwam in totaal op 46 punten die gecontroleerd moeten worden of aangepast. Logische zaken als het controleren van verlichting e.d. tot echt gemiste zaken als aarding van de tank en tankdop! (ook niet vermeld in manual). Maar de kenner was tevreden over hoe ik mijn auto had gebouwd. (daarvoor dank aan Rob, zie link, want ik heb zijn weblog en alle informatie die hij me mailde op al mijn vragen gebruikt om mijn auto te bouwen). Voor het vastzetten van het dasboard heb ik plaatklemmetjes gehaald en deze op de scuttle bevestigd, zo kan ik met een klein parkertje het dashboard bevestigen en de parkers vallen straks uit het zicht onder de afwerkrand. Het minst leuke werk heb ik nu ook ondervonden; monteren van sloten op de motorkap, wat een werk is dat, op 1 slot heb ik ongeveer 5 uur gewerkt om het uit te meten en passend te krijgen. Ik ben na 1 slotje gestopt want het is echt een verschrikkelijk rotkarwei! Ik ben maar verder gegaan met de voorbereiding van de verlijming van de voorspatborden. ik heb hiervoor Din-rails gehaald en op maat gemaakt (en ook dit heb ik weer gecopieerd van Rob).
Komende weken pas ik nog een paar details aan zoals bevestiging van de ECU en meerdere kleine details. En dan komt toch het moment om het beest tot leven te roepen, STARTEN. Maar om teleurstelling te voorkomen stel ik dat nog een weekje uit!

Uren gewerkt: 14 uur.

Totaal aantal uren gewerkt: 186 uur

 
  




.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten