zaterdag 9 oktober 2010

Aandrijfassen, handrem en achterlichten


Gelukkig was alles ok met het diff, op maandag werd ik gebeld door Westfield NL dat er geen reden tot paniek was. De kappen aan diff-zijde konden van aandrijfassen worden verwijderd en alles paste perfect. Op advies van Westfield nog een dunlaagje speciale kit aangebracht zodat het vet er helemaal niet uit kan en alles was opgelost (exact zoals Rob mij mailde). Alle bouten weer met momentsleutel nagetrokken en op naar de volgende uitdaging..........

Helaas mis ik nog zoveel onderdelen zodat ik weer niet verder kan. Ik had gepland komende week de motor te gaan plaatsen, maar ik mis de Ecu met de kabels. Balen, balen, balen, zeker omdat ik komende tijd weer meer moet reizen dus veel minder tijd heb. Maar ja, dan maar op zoek naar andere karweitjes.
De handrem met de kabels bevestigd en voorlopig afgesteld, ook weer voorzien van ribbelkous zodat de kabels de draagarmen niet beschadigen. De platen voor de tunnelafdekking had ik al voorbereid, draad M5 getapt en nu kunnen ze netjes vastgezet worden.

Daarna ben ik maar begonnen met de achterlichten echter ook hier mis ik weer een deel, maar ja je wil toch iets doen. Op de weblog van Rob en Kevin zag ik de verlijming van de mist- en achteruitrijlamp. Zoals Kevin het oploste met polyestergaas, een vies werkje. Dus nagedacht hoe ik het kon oplossen. Verlijmen was een van de snelste oplossingen maar ik vond alleen verlijmen een kwetsbare oplossing, dus heb ik ringen gezaagd (uit een vleesplank) en deze verlijmd tot de juiste dikte en vervolgens aan acherzijde verlijmd. Is redelijk netjes geworden en hier kan ik straks de lampen in monteren (verlijmen) en heb ik een stevige verbinding, lampen in de foto moeten nog in juiste positie gesteld worden. Vervolgens even vlug aan het chassis gehangen om te genieten.


Uren gewerkt: 8 (deze week)
Totaal uren gewerkt: 51

Geen opmerkingen:

Een reactie posten