zaterdag 30 oktober 2010

Opbouw scuttle en koplampvoorbereiding!

Omdat de motor nog niet geplaatst kan worden heb ik afgelopen weken diverse kleine karweitjes gedaan zoals het mooier afwerken van kabels etc. Uiteindelijk begonnen met de opbouw van de scuttle met de ruitenwissermotor, stangen en de verwarmingsinstallatie. Een rottige klus was het openwerken van de ventilatie sleuven voor het raam. Een rottig werkje en zonder Dremel nagenoeg onmogelijk, dus maar snel een aangeschaft. Vervolgens de verwarmingsbak (filet) pas gemaakt en verlijmt. Daarna heb ik de gaten uitgemeten t.b.v. montage verwarmingsunit. Nadat dit alles gedaan was heb ik de ruitenwisser-rmotor geplaatst, de stangen gebogen en de assen geplaatst. Toen dit alles netjes zat heb ik de verwarmingsunit gehangen. Onder het motto "hoe blijf ik aan het werk zonder onderdelen" ben ik begonnen aan de montage van de koplampsteunen. Ook hierin schiet de standaard manual te kort, het staat er domweg niet in, gelukkig staat in de gedownloade versie wel een beknopte beschrijving. Vlug nog even een paar vragen gesteld aan Rob en toen aan de gang. Alles netjes uitgemeten, de fairings pas gemaakt (met de nieuwe Dremel) en de steunen bevestigd. Even nog getest met koplamp en ja het paste! Helaas zijn de fairings niet 100% aan te sluiten op de motorkap, toch nog even navragen hoe ik de kleine kiertjes kan afsluiten, maar misschien valt het helemaal niet op. Vervolgens nog de positie van de knipperlichten uitgemeten, een knap lastig werkje omdat je geen echt vaste orientatie punten hebt en omdat links en rechts niet helemaal identiek zijn (iets wat ik ook al merkte met de fairings links en rechts). Nog even de knipperlichten geplaatst om ze er vervolgens weer af te halen om de motorkap weer op te bergen tot deze weer nodig was.
De roosters had ik enkele weken geleden al verlijmd! Ziet er toch wel leuk uit!


Uren gewerkt: 8
Aantal uren totaal: 63

Geen opmerkingen:

Een reactie posten