zaterdag 22 januari 2011

Van achter naar voren!

 De werkzaamheden zijn minder zichtbaar voor de visite, veel werkzaamheden zijn "onderhuids" dus uit het directe zicht. Maar het vergt wel heel wat tijd. Ik ben langzaam van achter naar voren aan het werken. De kont is nu geheel klaar, alles is netjes weggewerkt en tijdelijk heb ik de geleverde reflectoren geplaatst omdat de extra remlichten nog steeds niet binnen zijn. maar de achterkant is mooi!

Daarna heb ik nog afdekringen om de rolbar geplaatst, ziet er toch wat afgewerkter uit. Maar dan moest natuurlijk weer heel de rolbar los, maar ja wie mooi wil zijn moet...... Aansluitend heb ik de gaten voor de gordelbevestiging op maat gemaakt, deze had ik destijds al voorgeboord maar nog steeds niet afgewerkt. Tevens heb ik de achterwand bekleding vastgezet (met klitteband) en langzaam zie je het contrast ontstaan tussen de witte carrosserie en de zwarte binnenzijde, de kleurstelling van mijn Duc.
Omdat de rechterzijwand al helemaal goed zat kon ik nu ook de gaten maken voor de uitlaatsteun en voor de labdasonde. Eerst een heel klein gaatje geboord vanuit de binnenzijde en daarna met de dremel het gat op maat gemaakt. Het past zo mooi dat ik nog even met een kopje koffie heb zitten genieten. Voor de labdasonde heb ik een gat ter grootte van de stekker gemaakt, ik heb overwogen om de lange kabel in te korten en dan dus een klein gaatje te maken. Uiteindelijk heb ik besloten dat niet te doen, om uit te sluiten dat er later eventueel een storing zou kunnen optreden. Dus een groter gat met daarin een rubber afdichting. Ziet er ook top uit! 

Voor de labdasonde heb ik een gat ter grootte van de stekker gemaakt, ik heb overwogen om de lange kabel in te korten en dan dus een klein gaatje te maken. Uiteindelijk heb ik besloten dat niet te doen, om uit te sluiten dat er later eventueel een storing zou kunnen optreden. Dus een groter gat met daarin een rubber afdichting. Ziet er ook top uit!

En natuurlijk moest de uitlaat toch even gemonteerd worden, weliswaar met de beschermingsfolie maar nu begint het toch een echte auto te worden.  Ook de interieur zijwanden heb ik geplaatst. Deze ga ik komende week vastzetten en helaas moet de scuttle dan weer los, maar dan zet ik tevens het tapijt over de tunnel.
 
Omdat ik regelmatig toch iets vergeet print ik regelmatig mijn to do lijst uit en soms ook specifieke informatie (in dit geval info van Rob). 
 
Aantal uren gewerkt: 13 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 137 uur.
                                


1 opmerking:

  1. Goedemorgen Erik,

    Hier zit ik bij VWO 2 tijdens het proefwerk wiskunde, eindelijk eens rustig de tijd om naar jouw site van de Westfield te kijken.
    De auto begint al aardig vorm te krijgen moet ik zeggen, echt heel gaaf. En wat werk je netjes, echt geen werk voor leken lijkt me. Want als ik dat zo allemaal lees komt je met de bijgeleverde manual ook niet helemaal uit, Knap werk!!
    Hopelijk kan ik binnnekort ook weer eens aan mijn '53 oldsmobile beginnen, maar eerst thuis de werkzaamheden afronden anders krijg ik het aan de stok met......

    BeantwoordenVerwijderen