Na het plaatsen van de motor ben ik begonnen met het plaatsen van de sensoren, kabels en stekkers. Een lastige klus omdat er nagenoeg geen ruimte is om te werken. De motor zit bijna tegen het frame en de ruimte tussen het koppelingshuis en het chassis is echt heel krap. Een lastige klus waarbij ik me heb voorgenomen dit in fases uit te voeren. Als eerste heb ik alle kabels en sensoren bevestigd om zeker van de routing van de kabels te zijn. In mijn onkunde haalde ik een paar sensoren door elkaar maar met wederom een mailtje naar Rob werd het duidelijk, nou ja op de themperatuur sensor na, hiervoor kon ik de positie niet vinden, alle gedownloade manuals nagekeken, Rob weer gemaild, andere weblogs bekeken, het zou rechts onder in het thermostaathuis moeten komen. Ik kon het niet vinden. Vervolgens ben ik hier mee gestopt. Maar dit bleef knagen en ´s-avonds heb ik alsnog de koelvloeistoflijn bekeken en zo moeilijk als een probleem kan lijken, zo makkelijk blijkt de oplossing. Er is een modifificatie toegepast, een adapter is op de metalen afvoer. Dus weer een hersenbreker minder.
Een van mijn routines voordat ik ergens aan begin is de manuals doorkijken en de weblogs van Rob en Kevin doorlezen. Daarbij viel me op dat de inspuitlijn bij Rob gekeerd was met als grote voordeel dat de benizne aan- en afvoer dus bij de reeds gelegde benzineleidingen komt te zitten en er slechts een klein stukje rubber slang nodig is. Dus voor de zekerheid weer snel een mailtje naar Rob of hij dit zelf had gedaan of het zo was aangeleverd (hij zal wel gek worden van mijn mails, maar zijn info is beter dan van menig manual van Westfield).
Ik heb vervolgens de kabels aan de passagierszijde verwerkt, maar het valt niet mee met zoveel kabels. Omdat het niet echt leuk werk is heb ik dit afgewisseld met het plaatsen van de bezine tank, de lange koppelingskabel (de eerste kabel die ik had was ongeveer een meter te kort), de versnellingspook, de radiateur en de accubak. Daarna heb ik (tijdelijk) de waterslangen gemonteerd en de water themperatuur sensor. Omdat deze op een andere positie is gekomen heb ik de kabels netjes verlengd.
Nu begin ik aan de routing van de kabels aan de bestuurderszijde. Als alle kabels in positie zijn haal ik de overtollige lengte naar binnen via de tunnel en kan ik de laatste beschermslang om de nog niet beschermde kabels maken (ik heb diverse maten bescherm-kabels bij Conrad besteld, veel prettiger om mee te werken dan bijgeleverde beschermhulzen). Deze klus zal komende week nog heel wat uurtjes vergen.
Aantal uren gewerkt: 11 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 79 uur.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten