Deze week eerst verder gegaan met het goed leggen van de diverse kabels, met name in tunnel boven het "bellhouse" is er weinig ruimte en met mijn grote handen was het een lastige klus. Alle kabels zijn nu voorzien van de nodige bescherming en alles is vastgezet waar het nodig is. De tunnel kon gesloten worden. Vervolgens ook even het rubber voor de versnellingspook gemonteerd. Zo begint het toch steeds meer op een auto te lijken.
Daarna was het tijd om de remmen te ontluchten, een lastige klus had ik begrepen van Rob en andere bouwers. Vol goede moet en hulp van Gerard zijn we begonnen. Het viel eigenlijk best wel mee, echter toen we de druk vast wilde zetten middels een lat, om 's-nachts de druk op de leiding te laten (zodat we zeker wisten dat de koppelingen goed dicht waren en de laatste lucht de volgende ochtend zouden kunnen verwijderen) kwamen we tot de ontdekking dat de geleverde "clevins-pin" geheel was verbogen. Nou hebben we in onze familie brute krachten (en ook domme) maar deze krachten moet zo'n verbinding toch zeker kunnen weerstaan. Dus om deze te vervangen heb ik bij Speedon een sterkere "clevis-pin" besteld.
Aantal uren gewerkt: 8 uur.
Totaal aantal uren gewerkt: 87 uur
Beste Erik
BeantwoordenVerwijderenje bent al een flink eind!! Met kerst heb je natuurlijk ook flink wat tijd over, en want wat is nou leuker dan deze periode in de garage door te brengen!
prettige dagen
groet
Frans